Algemene voorwaarden
- BEDRIJFSINFORMATIE
www.spelfabriek.nl is eigendom van Game Factory Europe AB (KvK: 559317-1571) en het geregistreerde adres van het bedrijf is “Barlastgatan 51 Lgh 1002, 216 44 Limhamn, Sweden”. Wanneer u producten koopt op de website spelfabriek.nl, koopt u producten van Game Factory EUROPE AB, die eigenaar en exploitant van de website is. De volgende voorwaarden zijn van toepassing op alle bestellingen die de klant (hierna "u") bij ons plaatst. U kunt onze klantenservice contacteren via hoi@spelfabriek.nl
- PRIJZEN EN PRODUCTEN
SPELFABRIEK.NL verkoopt (kaart) spellen. Tenzij anders vermeld, zijn alle prijzen inclusief BTW (indien van toepassing), maar exclusief verzendkosten. Wij behouden ons het recht voor de prijzen aan te passen aan de marktomstandigheden.
Het is niet mogelijk om verschillende kortingscodes in dezelfde bestelling te combineren. Kortingscodes kunnen niet worden gecombineerd met reeds afgeprijsde artikelen of onze pakketten. U kunt uw kortingscode niet meer gebruiken nadat u uw bestelling heeft geplaatst. Wees dus voorzichtig bij het bestellen van uw producten.
De productafbeeldingen op de website kunnen verschillen van de werkelijke producten. Alle informatie op onze websites is onder voorbehoud van druk- en typefouten. Bovendien behouden wij ons het recht voor de informatie over de producten en de prijzen zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen. Wij behouden ons het recht voor om onze prijzen na verloop van tijd aan te passen, als gevolg van bepaalde kosten die te wijten zijn aan overmacht, zoals oorlog, staking of overheidsacties, en waarover wij dus geen controle hebben.
2.1 RETOURBELEID EN HERROEPINGSRECHT
Om een pakket te retourneren, mail dan jouw naam en bestelnummer met de geselecteerde artikelen die retour gaan.
Vermeld wel de reden waarom deze artikelen geretourneerd moeten worden. Vernoem de e-mail met RETOUR + je eigen ordernummer.
Wanneer wij jouw e-mail hebben verwerkt, krijg je van ons een e-mail met jouw retourlabel.
De goederen moeten wel voldoen aan onze criteria die onder retourneren en klachten vallen.
Als deze criteria niet voldoen aan het pakketje kan het verzoek geweigerd worden.
- Producten met een verbroken verzegeling of verpakking
- Artikelen die over de houdbaarheidsdatum heen zijn of oud zijn.
- Producten met speciale voorwaarden
- Niet teruggenomen verpakkingen (Lees meer over niet teruggenomen verpakkingen)
Het kan tot 14 dagen duren vanaf het moment dat een retourzending is verzonden, totdat wij deze hebben ontvangen en verwerkt.
Vanaf het moment dat een retourzending door ons is afgehandeld wordt het geld binnen 7 dagen teruggestort
Neem gerust contact op met onze klantenservice als u niet zeker weet of uw product in aanmerking komt voor retournering.
Restitutie
Onze retour behandeling duurt meestal 2 tot 10 werkdagen. Neem contact met ons op als u na deze periode nog geen restitutie heeft ontvangen. Zodra wij uw retourzending hebben ontvangen en goedgekeurd, wordt het geld teruggestort volgens de betaalmethode die u bij de aankoop hebt gebruikt. Betalingen per kaart worden gecrediteerd en het bedrag wordt binnen 7 dagen op uw rekening gestort. Voor facturen zal uw factuur worden gecorrigeerd of gesloten.
Let op: als u een van onze pakketten koopt en een of meer producten retourneert, behouden wij ons het recht voor om de individuele producten die u houdt tegen de volledige prijs aan te rekenen en dus alleen het verschil tussen dat bedrag en de waarde van het geretourneerde product terug te betalen. Als u bij een aankoop een kortingscode gebruikt waarbij u 3 producten voor de prijs van 2 krijgt, en een van deze 3 artikelen wilt retourneren, dan behouden wij ons het recht voor om de producten die u houdt tegen de volledige prijs in rekening te brengen.
Betaal ook als u een product wilt retourneren
Als u heeft gekozen voor betaling via factuur, zorg er dan altijd voor dat u uw factuur op tijd betaalt, ook als u een product gaat retourneren. Dit is om te voorkomen dat u een betalingsherinnering ontvangt. Wanneer wij uw retourzending verwerken, ontvangt u uw geld terug van de gekozen betaalprovider.
Niet-afgehaalde verzendingen
Uw zending blijft normaal gesproken maximaal 14 dagen bij het postkantoor, afhankelijk van het verzendbedrijf. Als u uw verzending niet binnen deze periode ophaalt of weigert het op te halen, wordt het naar ons teruggestuurd. Wij brengen u dan administratiekosten en verzendkosten voor retourzending in rekening. Dit bedrag bedraagt op dit moment maximaal EUR 29,9.
Omruilen
Op dit moment kunnen producten niet worden omgeruild. Als u een andere smaak van een product wenst, dient u de oorspronkelijke bestelling te retourneren en een nieuwe bestelling te plaatsen op onze site.
- BETALEN
Wij bieden u als klant verschillende betaalmogelijkheden voor uw bestellingen, zoals betaling per factuur, directe overboeking, betaling in termijnen, betaling per kaart e.d. De beschikbare betaalmethoden verschillen van land tot land. De betaalmethode die voor u beschikbaar is, zal worden getoond bij het afrekenen.
Controle van betaalmethode
Wij behouden ons het recht voor om uw verzoek tot betaling per factuur, in termijnen of via directe overboeking te controleren en zo nodig te weigeren, te beperken of een alternatieve betaalmethode voor te stellen. Bij aankopen per kaart behouden wij ons het recht voor om de geldigheid van de voor de betaling gebruikte kaart te controleren, na te gaan of er voldoende geld op de rekening staat voor de waarde van de bestelling en of de adresgegevens van de koper correct zijn. Naar aanleiding van deze controles kunnen wij een aankoop weigeren.
Kosten
SPELFABRIEK.NL kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor eventuele kosten voor te late betaling, aanmaningen of vertragingen die een tijdige betaling in de weg staan.
Vragen hierover kunt u rechtstreeks aan onze klantenservice stellen.
Overige
U dient een correct e-mailadres op te geven en SPELFABRIEK.NL op de hoogte te brengen als u uw e-mailadres wijzigt. Houd er rekening mee dat SPELFABRIEK.NL zich het recht voorbehoudt om verzoeken tot betaling naar uw e-mailadres te sturen.
- BESCHIKBAARHEID EN LEVERING
SPELFABRIEK.NL besteedt veel zorg aan het ontvangen en verwerken van bestellingen en streeft ernaar uw bestelling te verzenden met de door u gekozen verzendmethode. U dient de juiste en volledige adresgegevens op te geven bij uw bestelling, aangezien wij niet kunnen garanderen dat deze kunnen worden gewijzigd nadat de aankoop is voltooid. U bent zelf verantwoordelijk voor eventuele leveringsfouten door gebrek aan informatie of een onjuist afleveradres in uw bestelling. U vindt onze verzendmethoden tijdens het afrekenen en onderaan de website.
SPELFABRIEK.NL streeft ernaar bestellingen zo snel mogelijk te verzenden in de volgorde waarin wij deze ontvangen, met uitzondering van de landen waar wij "expresverzending" aanbieden. Bij een "expresverzending" krijgt uw bestelling voorrang en wordt deze vóór alle andere verzendingen verwerkt. De huidige levertijden voor zowel standaard leveringen als expresverzendingen worden weergegeven tijdens het afrekenen wanneer u de verzendmethode kiest. Hoewel wij ons best doen om de levering binnen de aangegeven periode te leveren, kan de levering in uitzonderlijke gevallen langer duren als gevolg van onverwachte problemen. Tijdens kortingsperiodes en tijdens piekperiodes kunnen wij de naleving van de normale leveringstermijn niet garanderen.
Wij behouden ons het recht voor om bestellingen te corrigeren als wij niet kunnen leveren, of als u meerdere bestellingen heeft geplaatst, kunnen wij uw bestellingen combineren en in één pakket leveren. Wij behouden ons recht voor de definitieve verkoop en voor eventuele prijsfouten. Indien er niet voldoende voorraad is en wij als gevolg daarvan uw bestelling niet volledig kunnen leveren, zullen wij de voorradige producten leveren en uw bankkaart/factuur crediteren met het openstaande bedrag. Wij behouden ons het recht voor om levering van producten te weigeren vanwege prijswijzigingen en onze voorraad. Alle vermelde levertijden moeten als niet-definitief worden beschouwd.
Als u vragen heeft over de levering, neem dan contact op met onze klantenservice.
- HERROEPINGSRECHT
Wanneer u aankopen doet bij SPELFABRIEK.NL, heeft u 14 dagen herroepingsrecht vanaf de dag dat u uw bestelling heeft ontvangen. Het herroepingsrecht is niet van toepassing op producten die geopend zijn of een korte houdbaarheidsdatum hebben. In geval van een klacht, kunt u het artikel laten repareren, ruilen, het geld terugkrijgen of een korting op het bedrag. Dit hangt echter af van de specifieke situatie. Voorwaarde is wel dat de klacht gegrond is, en dat het probleem niet is ontstaan door verkeerd gebruik van het product. Als u een van onze pakketten koopt en een of meer producten retourneert, behouden wij ons het recht voor om de afzonderlijke producten die u bijhoudt tegen de volledige prijs in rekening te brengen en dus alleen het verschil tussen dat bedrag en de waarde van het geretourneerde product terug te betalen. Als u een product wilt retourneren, moet het worden gemarkeerd met "retour" en worden verzonden naar: SPELFABRIEK.NL,
Hanlostraat 15
7547RD Enschede
Nederland
U bent verantwoordelijk voor de retourkosten.
- KLACHTEN
Als u een klacht wilt indienen over uw aankoop, dient u contact op te nemen met de klantenservice van SPELFABRIEK.NL, hoi@spelfabriek.nl
Als wij er niet in slagen een oplossing te vinden, kunt u, als aan de voorwaarden is voldaan, een klacht indienen op https://www.consuwijzer.nl/. U kunt ook gebruik maken van het nieuwe online klachtenportaal van de Europese Commissie, ODR. Dit platform is vooral van belang als u een consument bent die in een land woont dat lid is van de Europese Unie. U kunt toegang tot dit portaal krijgen via deze link: http://ec.europa.eu/consumers/odr/, waar u uw klacht kunt indienen.
- NIET AFGEHAALDE PAKKETTEN
Wij handelen de verzending voor u af en willen tegelijkertijd het milieu beschermen door geen onnodig karton, plastic of vrachtvervoer te gebruiken. Uw pakket blijft meestal 14 dagen op het afhaalpunt, maar dit kan per land verschillen. Als u uw pakket niet op tijd afhaalt, wordt u een vergoeding van maximaal EUR 29,90 in rekening gebracht. Dit geldt ook voor bestellingen waarbij u een verkeerd adres heeft opgegeven, dus wees voorzichtig met uw bestelling en bestel alleen de producten die u wilt hebben op het juiste adres.
- LOGSTATISTIEKEN
SPELFABRIEK.NL maakt gebruik van zogenaamde logstatistieken, dit is een statistieksysteem dat informatie verzamelt en dat statistische gegevens kan geven over hoeveel bezoekers we hebben gehad, waar ze vandaan komen, op welke pagina ze de website verlaten e.d. om de website en de functionaliteiten ervan voor onze klanten te optimaliseren.
- PERSOONSGEGEVENS
Om een online overeenkomst met SPELFABRIEK.NL aan te gaan, moet u zich registreren met de volgende persoonsgegevens:
Naam
Adres
Telefoonnummer
Email adres
Leeftijd (geboortedatum)
SPELFABRIEK.NL registreert uw persoonsgegevens om de producten aan u te kunnen leveren, en ook om uw eventuele aankopen sneller te laten verlopen. De gegevens worden vijf jaar bewaard. Na deze periode worden uw gegevens verwijderd.
Wanneer persoonsgegevens op de website worden verzameld, zorgen wij ervoor dat dit altijd gebeurt met uw uitdrukkelijke toestemming, zodat u weet welke gegevens worden verzameld en waarom.
Gegevens over bestellingen via SPELFABRIEK.NL worden nooit doorgegeven of doorverkocht aan derden.
Als geregistreerd gebruiker bij SPELFABRIEK.NL heeft u altijd het recht om bezwaar te maken tegen de registratie. Ook heeft u het recht om in te zien welke informatie over u geregistreerd is. U heeft deze rechten volgens de Wet Bescherming Persoonsgegevens en vragen hierover kunt u richten aan de klantenservice via hoi@spelfabriek.nl
- COOKIES
SPELFABRIEK.NL maakt gebruik van cookies, met als doel de website en de functionaliteiten te optimaliseren. Cookies worden gebruikt om:
- de gebruiksvriendelijkheid van de website te verbeteren;
- te onthouden welke producten u in het winkelmandje heeft wanneer u aankopen doet op de website.
Een cookie is een term die wordt gebruikt om het gedrag van een gebruiker op een netwerk bij de gebruiker zelf vast te leggen (op de harde schijf van de gebruiker). Zo herkent de server (bijvoorbeeld een website) wie de gebruiker is bij een volgend bezoek. In een cookie wordt geen persoonlijke informatie opgeslagen, alleen informatie over het gedrag van de gebruiker op een website, bijvoorbeeld een gebruikersnaam die is ingevoerd bij het inloggen.
Een cookie wordt opgeslagen op de harde schijf van de gebruiker, samen met bestanden in de cache van de browser. Een cookie is dus een tekstbestand dat vanaf een webserver naar uw browser wordt gestuurd en op de harde schijf van uw computer wordt opgeslagen. U kunt uw browser zo instellen dat u een melding krijgt wanneer u een cookie ontvangt, of u kunt ervoor kiezen cookies volledig uit te schakelen.